Order for 49 € and get free shipping

Vanliga frågor

Juwelo är ett tyskt företag som startade 2008. Vår affärsidé bygger på att erbjuda ädelstensrelaterade smycken till låga priser, mycket lägre än våra konkurrenter på den svenska marknaden. Vi har ett mycket brett sortiment av smycken som tillverkats för hand på vårt kontor i Thailand. Vi arbetar bara med högkvalitativa stenar och alla våra smycken levereras med ett äkthetscertifikat, så att du kan känna dig trygg med ditt köp. Vi kan även intyga att våra diamanter och ädelstenar är konfliktfria.

För oss är det viktigt att du känner trygghet när du handlar från oss, och vi förstår att det är viktigt att faktiskt själv kunna prova ett örhänge, smycke eller ring för att se att det passar. Om du ångrar ditt köp bjuder vi därför på returfrakten, förutsatt att du meddelar oss om din önskade retur inom ramen för ångerrätten på 14 dagar.

Våra varor skickas fullt försäkrade och är paketerade med god omsorg. Juwelo är testade och godkända av TRYGG E-HANDEL (eller ngn annan). Det är ett oberoende organ som står som garanti för att vi inte har några outredda klagomål, att vi är solida finansiellt och att vi följer de regelverk och rekommendationer som gäller i Sverige.

Har du några frågor som inte besvaras nedan, kontakta oss gärna per mail eller telefon!

Vill du buda i vår TV-Auktion:

 Från Sverige kan du ringa på vårt internationella kostnadsfria nummer:00800 410 400 00

  1. 1. Hur betalar jag?

    Juwelo ger dig chansen att kpa smycken och ringar med juveler som auktioneras ut på vår TV-kanal. Om du lämnar ett bud kommer en av våra kundtjänstmedarbetare att ringa tillbaka till dig och hjälpa till att slutföra och bekräfta ditt bud/din beställning. Du betalar med kreditkort. Om du beställer direkt från vår webbutik kan du betala och slutföra ordern själv direkt på sidan. I vår webshop kan du även betala med Paypal.
    Vi skickar varorna så snart vi lyckats att debitera ditt kreditkort. För betalningar med Paypal slutför och skickar vi din beställning senast nästa arbetsdag efter att betalningen har genomförts.

  2. 2. Måste jag betala frakt för varje beställning?

    Hos Juwelo behöver du bara betala en fraktkostnad för varje aktiv dag vi har. Alla beställningar som görs mellan 08:00 på morgonen till 02:00 på natten nästkommande dygn samlas ihop till en beställning, och du behöver då alltså endast betala fraktkostnaden för en beställning, även om du gör flera olika beställningar under dagens lopp. Detta erbjudande gäller oavsett om du köper via vår webbutik eller från vår TV-auktion. Fraktkostnaden är 5.95 Euro.

  3. 3. Hur deltar jag i live-auktioner hos Juwelo?

    Om du är registrerad hos oss och har ett konto så kan du delta i våra live-auktioner på tv. Du behöver ange ett giltigt telefonnummer i dina kontoinställningar, under menyalternativet "Aktivering live-auktion". Detta används för att identifiera dig i vårt interaktiva program. Se även vår sekretesspolicy. Du kan också lägga but utan att registrera dig. Gå då omedelbart under "Budgivning" och lägg ett bud på ett smycke och lämna dina personuppgifter, så kommer en av våra medarbetare kontakta dig och stämma av ditt bud/köp.

  4. 4. Kan jag delta fast jag bor i Sverige?

    Ja, du registrerar dig enligt instruktionerna här ovan under punkt 3. Din beställning levereras sedan till dig via post, enkelt och bekvämt..

  5. 5. Hur kan jag titta på Juwelo TV:s sändningar? 

    Du hittar en direktlänk till våra sändningar här. Du kan även titta på vår tv-kanal via satellit. Du hittar oss enligt nedanstående.
    Digital Satellit (Tyskland, Österrike och Europa)

    Juwelo HD

    Astra Digital 1L
    Transponder 109
    Downlinkfrequenz: 12574,25 MHz horizontal
    Symbolrate: 22.000 MSymb; 2/3 FEC
    Service ID: 5403

    Juwelo

    Astra Digital 1L
    Transponder 113
    Downlinkfrequenz: 12633 MHz horizontal
    Symbolrate: 22.000 MSymb; 5/6 FEC

  6. 6. Vilka storlekar och längder har mina smycken?

    Våra standardstorlekar för ringar är 17 för damer och 20 för herrar.

    Längderna för armband och halsband återges i våra produktbeskrivningar och presentationer i TV. Om någon uppgift saknas, eller om produktinformationen är otillräcklig, tveka inte att kontakta vår kundtjänst för mer information

  7. 7. Vad kan jag göra om min ringstorlek inte är en standardstorlek?

    Vid beställning av ringar som kostar mer än 1000 kronor kan vi erbjuda en kostnadsfri ändring av ringstorleken, förutsatt att ringdesignen tillåter en ändring. Kontakta oss innan du gör din beställning i så fall, så hjälper vår kundtjänst till att arrangera för ringstorleksändringen. Du kan mäta din ringstorlek med hjälp av vårt mätinstrument som medföljer din första beställning från Juwelo.

  8. 8. Säljer Juwelo endast äkta ädelstenssmycken

    Ja. med varje smycke får du också ett äkthetsintyg. Detta intyg verifierar att alla juveler är äkta och innehåller även viktig information - bland annat om caratvikt och ursprung. 

  9. 9. Är alla smycken från Juwelo nickelfria?

    Ja, alla smycken i Juwelo - silver och guld - är nickelfria.

  10. 10. Är de silversmycken som Juwelo erbjuder rhodinerade?

    Med undantag för smycken med Markasit är alla våra silversmycken rhodium eller guldpläterade smycken.

Aktuelles

Senaste nytt från Ädelstenarnas värld

  1. Läs fantastiska fakta om apatit

    22. November 2016

    Blå fin apatit. Andreas Hermansson När jag började jobba på Juwelo hade jag aldrig hört talas om apatit. Men ända sedan jag först introducerades för denna ädelsten har den...
    Continue reading →

Kommande på TV:

00:00Kat FlorenceKat Florence-Spezial mit Kat Florence und Don Kogen
02:00Juwelo-Dokumentationen
08:00Schnäppchenmorgen
To top